DVC: Multimedia Instruction for English Language Teaching

Multimedia_Graphics_Image

เมื่อวานผมได้มีโอกาสเป็นผู้ดำเนินรายการการประชุมทางไกลหรือเรียกว่า Digital Video Conference (DVC) ร่วมกับสถานทูตสหรัฐอเมริกาที่กรุงเทพฯ และมีสถานีส่งสัญญานมายัง American Corner ของมอ.ปัตตานี มหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา และโรงเรียนอัตตัรกียะห์อิสลามียะห์นราธิวาส ประกอบไปด้วยอาจารย์ ครู นักเรียน นักศึกษา เข้าร่วมฟังการบรรยายและการจัดกิจกรรมในครั้งประมาณ 80 คนด้วยกัน

วิทยากรที่มาบรรยายให้เราคือ Lettie Baker และ Phanisara (Nina) Logsdan (Regional English Language Office, US Embassy Bangkok) ผมนำข้อมูลจากการบรรยายมาบันทึกที่นี่เผื่อมีประโยชน์สำหรับคนอื่นบล๊อคนี้

multimedia = (multi=many, media=forms of communication)

MediaConeLearning

 

Picture3

 

ผมคิดว่าคลิปนี้มีประโยชน์มากสำหรับการเปิดแนวคิดสำหรับการปรับและประยุกต์เทคโนโลยีสมัยใหม่ในโลกปัจจุบันเพื่อใช้ในการเรียนการสอนของประเทศสิงคโปร์

Why use instructional multimedia?

addresses multiple learning styles

provides a common base of knowledge among students

extends walls of the classroom to enrich student experiences

helps students make associates between existing knowledge and new information

facilitates transfer of learning from one discipline to another

engages students through multiple modalities

activates emotional involvement to increase learning and student retention

stimultes class discussion to reinforce instruction and reading

reaches students who do not respond well to traditional methods of teaching

Thriving in a knowledge economy: Three Basic Skills: 1) ability to do critical thinking and problem solving 2) ability to communicate effectively 3) ability to collaborate

Learning language for real life communication:

is more than memorizing vocabulary and grammar rules

requires an understanding of cultural aspects

requires time to engage with the language in and out of the classroom

requires freedom to make mistakes and learn from them

requires self-assessment

Keys to making learning meaningful: 1) purpose 2) relevance 3) student choice 4) ownership

In a life-skills focused class:

-Students will realize that if they have learned the information and how to apply it, regardless of whatever challenge (test) we put in front of them, they have a good chance to meeting and passing that challenge.

-Tests are seen not as an end, but as a stepping stone to improving their knowledge base and skills.

Why use images?

-The brain process images 60,000 times faster than text (3M, 2001)

-Photographs on Facebook receive more likes, shares, and comments than links or text (Zarella, 2012)

-Images engage our brain’s emotional center, and we are more likely to remember ideas connected to emotions (Levine & Lenz, 2982)

วิทยากรยังได้แนะนำ links ดี ๆ สำหรับการเรียนการสอนภาษาอังกฤษที่เป็นแหล่งเรียนรู้แบบออนไลน์ ได้แก่

-http://learning.blogs.nytimes.com/

-http://www.archives.gov/education/lessons

-www.piclits.com

-wwwltotobabble.com

-http://cct2.edc.org/PMA/image_detective/

-www.youtube.com

-www.tedtalk.com

-http://arts.kmutt.ac.th/iearn/home_en.htm

-http://americanenglish.state.gov

Bordin

February 20, 2014

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s